29.9.14

You did it again?


Clémence Poésy wearing Chloé silk blouses


Do you find yourself buying the same clothes again and again? Well I sometimes do. I thought this was one of the deadly sins but I have come to realize that this is probably the best way to shop. If you like something and you almost only want to wear that piece of garment, why not get the same thing again, maybe in a different color? I see nothing wrong with that. So next time someone (your significant other) says: "Don't you already have that sweater?" Say: "YES, that's why I'm getting another one - I know I already love it."



Ert þú ein af þeim sem kaupir sömu flíkina aftur og aftur? Ég á það til sjálf. Ég hélt samt að það væri ein af dauðasyndunum en nú er ég búin að fatta að þetta er náttúrlega algjör snilld. Ef manni líkar einhver flík og vill eiginlega helst bara vera í henni, af hverju þá ekki kaupa aðra eins, kannski í öðrum lit? Næst þegar einhver (betri helmingurinn) segir við þig þegar þú ert að máta: "Áttu ekki svona alveg eins?" Segðu þá: "Jú þess vegna ætla ég að kaupa aðra svona... af því ég veit að ég fíla þessa flík og mun alveg örugglega nota hana." 

xxx Eva

Images: wwd.com, style4style.tumblr.com



No comments :

Post a Comment